Max Verstappen is zaterdag gecrasht tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. George Russell profiteerde en pakte pole.
Verstappen was goed onderweg in Q3 en was lange tijd de snelste coureur achter Kimi Antonelli en Russell. Toen hij richting het einde van de kwalificatie voluit ging, verloor hij de controle over zijn RB22. Verstappen vloog uit de laatste bocht en kon poleposition daardoor vergeten.
Kimi Antonelli moest zijn snelle ronde door de crash van Verstappen afbreken. Russell zette de snelste tijd neer, maar het was onduidelijk of dit onder de gele vlag was gebeurd. De FIA onderzocht het moment en had goed nieuws voor Russell. De Brit mag zondag voor de vierde keer dit seizoen vanaf poleposition starten.
De Grand Prix van Oostenrijk begint zondag om 15.00 uur. Antonelli is de WK-leider en heeft een voorsprong van 41 punten op Hamilton. Verstappen staat slechts zevende.
Source: Nu.nl sport