Home

Mensen die geen bezwaar maakten tegen box 3-heffing krijgen geld niet terug

Mensen die niet op tijd bezwaar hebben gemaakt tegen de onwettige heffing in box 3, krijgen hun geld niet terug. Dat oordeelde de Hoge Raad donderdag in de rechtbank in Den Haag.

De Hoge Raad oordeelde in 2021 dat de vermogensrendementsheffing in de periode 2017-2020 onwettig was. Dat wil zeggen: mensen die bezwaar hadden gemaakt, hadden recht op teruggave. Enkele tienduizenden hadden dit gedaan. Dat kostte de overheid miljarden euro's. Maar ook mensen die geen bezwaar hadden gemaakt, wilden compensatie.

De Hoge Raad deed donderdag uitspraak in twee van die zaken. Allebei de zaken gingen over aanslagen die waren ontvangen op 24 december 2021. Daar hebben beide gedupeerden niet op tijd bezwaar tegen gemaakt.

Dit bericht wordt aangevuld.

Source: Nu.nl economisch

Previous

Next