De Europese Commissie heeft de VodafoneZiggo-overname door Liberty Global goedgekeurd. De EU ziet geen bezwaren tegen de overname. Het bedrijf kan hiermee verdergaan met de deal, die later dit jaar rond moet zijn.
De Europese Commissie maakte haar besluit donderdag bekend. De EU zegt dat de overname geen aanleiding geeft tot bezwaren, omdat de impact op de structuur van de telecommarkt beperkt is. Daarom geeft de EU groen licht.
Overnames moeten altijd goedgekeurd worden voordat ze door kunnen gaan. In Europa is de Europese Commissie daar verantwoordelijk voor. Nu de EU akkoord is, kan Liberty Global verdergaan met het afronden van de overname. Dat moet in het derde kwartaal rond zijn, zei het bedrijf eerder al.
Het Amerikaanse Liberty Global maakte in februari bekend dat het alle aandelen in VodafoneZiggo wil overnemen voor 1 miljard euro. Het bedrijf bezit nu al de helft van de aandelen; de andere helft is nu nog in handen van het Britse Vodafone.
Na de overname voegt Liberty Global de Nederlandse provider samen met het Belgische Telenet. De twee providers worden dan ondergebracht in een nieuw bedrijf: Ziggo Group. In 2027 moet dat gefuseerde telecombedrijf naar de beurs gaan.
Source: Tweakers.net