Home

Golfer Clark wint US Open ondanks vijandig publiek: 'Uitfluiten is zeldzaam'

Golfer Wyndham Clark heeft zondag voor de tweede keer de US Open op zijn naam geschreven. De Amerikaan vond het gek dat enkele toeschouwers hem op de slotdag uitfloten.

De 32-jarige Clark leek op de slotdag een riante voorsprong te verspelen, maar hij hield uiteindelijk een slag over op zijn landgenoot Sam Burns. Clark, die vorige maand nog de nummer 75 van de wereld was, won het toernooi eerder in 2023.

Verschillende toeschouwers jouwden Clark uit. De fans spraken vooral hun steun uit voor de jarige Scottie Scheffler (30), die een Career Grand Slam kon voltooien. Scheffler had de drie andere major-toernooien al gewonnen. Enkele toeschouwers werden van de golfbaan verwijderd.

"Die toeschouwers wilden absoluut niet dat ik zou winnen", zei Clark na afloop. "Het is op de US Open of op een andere Grand Slam-toernooi vrij zeldzaam dat fans je slagen uitfluiten of juist juichen bij slechte slagen."

Het imago van Clark was al aangetast nadat hij vorig jaar uit frustratie de kleedkamer had beschadigd. Hij werd toen verbannen door de Oakmont Country Club. "Dus de vijandigheid van het publiek is ook deels eigen schuld", erkende Clark.

"Ik heb het er zelf een beetje naar gemaakt. Maar ik snap het ook wel. Scottie ging voor een Career Grand Slam dat is niet vaak gebeurd. Het was dit jaar een zware strijd, maar ik ben trots op mezelf dat ik heb doorgezet. Het had echt mis kunnen gaan."

Source: Nu.nl sport

Previous

Next